Thursday, June 8, 2017

Rideau River near Adàwe Crossing / La rivière Rideau près de la Passerelle Adàwe

This is a sketch from photos I took last year along the Rideau River near the Adàwe Crossing for pedestrians and cyclists. The location on the shoreline is slightly hidden from the bike path but offers a lovely pastoral effect right in the middle of the city! My sketch is meant to be a study for a large oil painting that I intend to attempt later this year. I feel that it's a good idea to work out the basic composition details before starting on a large empty canvas. The canvas will be 76 x 101 cm (30 x 40 inches) in size, so I've made my sketch in the same 3:4 format. In this way, I can replicate my study onto the new canvas relatively easily.
Watercolour with Micron pens in a Strathmore 500 series sketchbook, 25 x 18 cm (9.75 x 7 inches).

Ceci est un croquis fait des photos que j'ai prises l'année dernière le long de la rivière Rideau près de la Passerelle Adàwe pour les piétons et les cyclistes. L'emplacement sur le littoral est légèrement caché de la piste cyclable, mais il offre un délicieux effet pastoral en plein cœur de la ville! Mon croquis est une étude pour une grande peinture à l'huile que j'ai l'intention de tenter plus tard cette année. Je pense que c'est une bonne idée de travailler sur les détails de la composition de base avant de commencer sur un grand canevas vide. La toile aura une taille de 76 x 101 cm (30 x 40 pouces), donc j'ai fait mon croquis dans le même format 3: 4. De cette façon, je peux reproduire relativement facilement mon étude sur la nouvelle toile.
Aquarelle avec stylos Micron dans un carnet de croquis Strathmore série 500, 25 x 18 cm (9,75 x 7 pouces).

No comments: