Thursday, July 6, 2017

Digitalis (Foxglove) / Digitale


Foxgloves come in a variety of colours from purples to whites. Its name derives from the tubular shaped flowers that resemble fingers (from the Latin digitus meaning finger) hence 'foxgloves' in English, 'fingerhut' (finger hat) in German, and 'gant de bergère' (shepherd's glove) in French. The Experimental Farm in Ottawa has a nice collection in its ornamental gardens.
Watercolour with Lamy Al Star pen and Noodler's black American Eel ink in a Strathmore 500 series sketchbook, 24.5 x 18 cm (9.5 x 7 inches).
Technical note: The Noodler's ink that I used does bleed a little even after the ink dried for four days prior to applying the watercolour wash. If you look closely at my signature, you can see the effect. Some people like this sort of result. As for myself, I like a crisp line whenever I use ink and try to avoid bleeding.

Les digitales viennent dans une variété de couleurs, de poupre aux blanc. Son nom dérive des fleurs en forme de tube qui ressemblent à des doigts (digitus en latin du sens des doigts), par conséquent, des «foxgloves» en anglais, «fingerhut» (casque en doigt) en allemand et «gant de bergère» en français. La ferme expérimentale d'Ottawa possède une belle collection dans ses jardins ornementaux.
L'aquarelle avec le stylo Lamy Al Star et l'encre noire American Eel de Noodlers dans un carnet de croquis de la série Strathmore 500, 24,5 x 18 cm (9,5 x 7 pouces).
Note technique : L'encre de Noodlers que j'ai utilisée a saigné un peu même après l'encre a séchée pendant quatre jours avant d'appliquer un lavage d'aquarelle. Si vous regardez attentivement ma signature, vous pouvez voir l'effet. Certaines personnes aiment ce genre de résultat. Quant à moi, j'aime une ligne claire quand j'utilise de l'encre et j'essaie d'éviter le saignement.

No comments: